niedziela, 14 września 2014

Sok z czarnego bzu


Sok z czarnego bzu robiłam po raz drugi i wyszedł znakomity.
Cieszę się, że w zapasach na zimę mamy słoiczki z sokiem, który jest polecany przy przeziębieniu i grypie.

Składniki:
pełna reklamówka tzw. jednorazówka owoców czarnego bzu
1 -1,5 kg cukru
Owoce umyć, osuszyć, obciąć zielone części i pozbyć się niedojrzałych kulek. Umieścić w sokowniku i czekać aż pod wpływem pary wytworzy się sok. Płyn przelać do garnka, dodać cukier (według uznania) i gotować przez 5 minut. Sokiem napełniać słoiki  lub butelki. Przekręcać do góry dnem i odstawić na kilka godzin.
 Robicie sok z owoców czarnego bzu?

8 komentarzy:

  1. towarzyszył mi przez całe życie dziecinne. świetne lekarstwo,teraz moja mama przetwarza aronię. zbiera się ją po przymrozkach i działa chyba jeszcze silniej od czarnego bzu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aronię mam na działce, na pewno też zrobię z niej sok :)

      Usuń
    2. moja mama zrobiła już z odrobiny dżem jabłkowo- aroniowy i nawet jest smaczny . z reszty będzie sok.

      Usuń



















  2. Gotując sok z cukrem tracimy witaminy np. wit.C ulega rozkładowi w tem. 100stop.C. Ja do sokownika owoce zasypuję cukrem - zlewam do słoików , odstawiam do góry dnem do wystygnięcia . Nie psują się nawet przez dwa lata.



    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio miałam okazję spróbować i ma świetny smak.A najistotniejsze jest to,że zawiera mnóstwo witamin i jest wspaniałym środkiem.

    OdpowiedzUsuń